Danes je 1.11.2024

Input:

Potni stroški v praksi

9.8.2017, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 18 minut

Vsebino celotne on-line klepetalnice v pdf obliki lahko najdete tukaj.

Imamo zaposlenega zavarovalnega zastopnika. Prevoza na delo mu ne izplačujemo, ker je njegovo delo na terenu. Kadar pride na sedež podjetja, mu priznamo 0,18 EUR/km, ko gre do stranke, mu priznamo 0,37 EUR/km. Je tako prav?

Menim, da je prav. Pazite smo, da mu ne izplačujete neobdavčenih dnevnic za dneve, ko dela na terenu. Ker gre za običajno delo po pogodbi o zaposlitvi (domnevam, da v Sloveniji), mu lahko neobdavčeno povrnete le malico do max. 6,12 €/dan za vsak dan, ko dela vsaj 4 ure (+ dodatnih 0,76 €, če izpolnjuje pogoje za ta dodatni del malice).

Letalske karte za službene poti nabavljamo preko agencije in za njih dobimo račun. Račun včasih plačamo pred službeno potjo, včasih pa po končani službeni poti, odvisno, kdaj smo naročili letalsko karto. Zanima nas, ali moramo strošek letalske karte v vsakem primeru vpisati na potni nalog zaposlenega. Ali obstaja kakšno pravilo?

Če je račun izdan na družbo in plačan s strani družbe (ne gre za povračilo plačila delavcu, ker je on založil strošek letalske karte), tega stroška ni treba vključiti na potni nalog. Je pa priporočljivo vseeno imeti kakšno vezo stroška letalske karte s potnim nalogom, da lahko dokazujete utemeljenost poslovnega stroška in utemeljenost tega, da je niste obravnavali kot bonitete. Priporočam, da je to na potnem nalogu zabeleženo in da je zabeležena povezana na izdani račun agencije (zgolj zaradi lažjega povezovanja dokumentov, ki so vezani na poslovni dogodek).

Imamo upokojenca, zaposlenega preko podjemne pogodbe. Zanima me, če mu lahko obračunavamo potne stroške in jih izplačamo. Se morajo od teh potnih stroškov plačati kakšni prispevki ali se enako obračunajo kot za zaposlene?

Če imate povračila določenih stroškov dogovorjena s pogodbo, ste mu jih po pogodbi dolžni plačati – na kakšen način, v kakšni višini, pod kakšnimi pogoji, pa je vse stvar dogovora med vami in njim (torej stvar sklenjene pogodbe). Teh stroškov upokojencu ne morete povrniti neobdavčeno – davčna obravnava teh stroškov je enaka kot davčna obravnava plačila za delo, ki ga prejme na podlagi sklenjene podjemne pogodbe. Če imate npr. dogovorjeno plačilo za delo 100 in povračilo stroškov 50, je njegov dohodek za obračun obveznih dajatev po podjemni pogodbi 150.

Bo pa lahko on sam (fizična oseba – upokojenec) uveljavljal določene stroške (km, morebitne nočitve) v letni dohodnini za znižanje svoje davčne osnove poleg 10 % normiranih stroškov, ki mu pripadajo na podlagi podjemne pogodbe.

Podjetje posluje doma, kjer ima sedež, in v tujini. Ko gre za detaširane delavce – napotitev v tujino, me zanima, kako je s stroški letalske karte. Začasno bivališče delavca je v Sloveniji, stalno pa v Srbiji. Ko delavec zaključi delo v npr. Belgiji, mu podjetje plača letalsko karto iz Belgije do Srbije. Kako v primeru inšpekcije upravičimo pot do Srbije, kjer ima stalno bivališče. Se pa dogaja, da je karta celo cenejša kot do Slovenije.

V teh primerih je treba razlikovati, kdaj gre za prevoz na delo in z dela, kdaj za službeno pot in kdaj za plačilo letalske karte zaradi zasebnih razlogov. Če boste pot Belgija–Srbija lahko zagovarjali kot prevoz z dela, potem plačilo letalske karte ne bo dohodninsko problematično. Če tega ne boste mogli zagovarjati, pa bo davčni organ v primeru