Za ogled dokumenta se morate prijaviti.
Input:

Predvidene spremembe obdavčitve dohodkov fizičnih oseb 2019

4.4.2019, , Vir: Verlag Dashöfer

2.3.10 Predvidene spremembe obdavčitve dohodkov fizičnih oseb 2019

Irena Kamenščak, univ. dipl. prav.

V medijih že nekaj časa odmeva novica o davčni reformi, ki naj bi prinesla spremembe glede obdavčitve dohodkov fizičnih oseb. Do sedaj, razen medijskih novic, predlog predvidenih sprememb ni bil objavljen, 27. 3. 2019 pa sta bila na spletni strani Vlade Republike Slovenije objavljena predloga sprememb ZDoh-2 (trenutno poimenovan kot predlog ZDoh-2V) ter ZPIZ-2. Oba predloga se trenutno nanašata le na spremembe glede obdavčitve regresa za letni dopust z dohodnino (sprememba ZDoh-2V) in glede obremenitve regresa za letni dopust s prispevki za socialno varnost (sprememba ZPIZ-2). O drugih pričakovanih spremembah obdavčitve dohodkov fizičnih osebe trenutno predloga spremembe še ni.

1. Pričakovana sprememba obdavčitve regresa za letni dopust

Glede na Vladni predlog spremembe ZDoh-2 bo za regres za letni dopust prejet po 1. 1. 2019 veljal nov dohodninski režim. V davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja se naj ne bi všteval znesek regresa za letni dopust, če gre za regres za letni dopust, ki je določen kot pravica delavca iz delovnega razmerja v skladu z zakonom ali če gre za vsebinsko primerljiv dohodek iz tujine, in sicer do višine 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v Sloveniji. Pri izplačilu bo delodajalec upošteval zadnji objavljeni podatek Statističnega urada Republike Slovenije. Pri določanju pravice iz delovnega razmerja bodo delodajalci morali spoštovati pravila veljavnih zakonov (v osnovi torej veljavnega ZDR-1), pri čemer bo predvsem pomembno ali ima delavec pravico do sorazmernega regresa za letni dopust ali do celotnega. Če bi npr. delodajalec delavcu, ki mu pripada sorazmerni regres za letni dopust, delodajalec izplačal celotni regres za letni dopust, bi moral od »več« izplačanega dela regresa za letni dopust obračunati in plačati obvezne dajatve (tako akontacijo dohodnine kot prispevke za socialno varnost).

Predlog spremembe ZDoh-2V določa tudi posebni režim za zniževanje davčne osnove v primerih, ko regres za letni dopust preseže 100 % povprečno plačo v Republiki Sloveniji. V teh primerih bo del regresa za letni dopust, ki preseže (torej le razlika) 100 % povprečne plače v Republiki Sloveniji obdavčen z dohodnino, davčna osnova pa se bo določila na način, da se obdavčljiv del dohodka zniža za plačane prispevke za socialno varnost, ki bremenijo delavca, vendar le za tiste prispevke, ki se nanašajo na dohodek, ki se všteva v davčno osnovo dohodka iz delovnega razmerja delavca. V primeru regresa za letni dopust, bo osnova (glede na objavljene predloge) za obračun in plačilo prispevkov ter akontacije dohodnine enaka (t. j. 100 % povprečne plače v Republiki Sloveniji), kar pomeni, da bi morali vsi plačani prispevki v breme delavca dejansko tudi zniževati njegovo davčno osnovo.

Predlog spremembe ZDoh-2V ureja tudi letno odmero dohodnine pri regresu, tako da izrecno določa, da se v letno davčno osnovo regresa za letni dopust všteje vsota regresa za letni dopust (kar bo pomembno predvsem pri izplačilih regresa za letni dopust v več delih in kadar ima delavec več delodajalcev), ki presega 100 % povprečne plače v Republiki Sloveniji, preračunane na mesec, za leto, za katero se dohodnina odmerja, po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije, zmanjšana za prispevke za socialno varnost, ki jih lahko upošteva za

 
 Potrebujete pomoč?
Imate težavo z uporabo portala? Pišite nam.
Vaše sporočilo je bilo uspešno poslano.
Input:

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po tej strani, brez spremembe pri nastavitvah vaših piškotkov, se strinjate z našimi pravili uporabe piškotkov.   V redu   Več o piškotkih