Danes je 19.4.2024

Input:

Korona 3 interventni ukrepi in obračun junijske plače

3.7.2020, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 22 minut

Vsebino celotne on-line klepetalnice v pdf obliki si lahko naložite tukaj.

Zavod po zakonu refundira sredstva vseh, ki so na čakanju in v REK 1004. Kaj narediti, če so v REK 1004 tudi delavci, ki so bili dejansko na čakanju, a niso v vlogi in torej nimamo pravice do refundacije, istočasno pa je pravilno, da so v REK, saj so dejansko bili na čakanju. Predlagamo, da sredstva, do katerih nismo upravičeni vrnemo s specifikacijo Zavodu, sicer kako naj ravnamo?

To vprašanje smo že zastavili, a nanj nismo dobili odgovora, oz. so nam predlagali, da delavce, za katere nismo upravičeni do refundacije, brišemo iz REK 1004 in jih damo v REK 1001 (redno delo), a to ne odraža dejanskega stanja. Tega ne bi naredili!

Na podlagi ZIUZEOP (zakona, ki pokriva obdobje od 13. 3. 2020 do 31. 5. 2020) ste v REK-1, vrsta dohodka 1004, lahko poročali le tiste osebe, ki so bile vključene v ukrep čakanja na delo doma po ZIUZEOP in za katere ste imeli torej odobreno povračilo nadomestila plače s strani ZRSZ. Kot je meni znano, ZRSZ ni povrnil sredstev za osebe, ki jih v vlogi ni bilo - tako da, če je to storil v vašem primeru, lahko rečem le, da za to ni imel pravne podlage, kar pomeni, da lahko ta del zahteva nazaj. Posebnega postopka za vračilo pa zakon ne predvideva. Sama bi, v primeru da so vam izplačali preveč, o tem ZRSZ obvestila in jih prosila za nadaljnja navodila, kako preveč prejeta sredstva vrniti.  

Za delavce, ki so sicer bili na čakanju , pa niso bili vključeni v interventni ukrep čakanja na delu po ZIUZEOP, pa je bilo potrebno za obdobje od 13. 3. 2020 do 31. 5. 2020 oddati REK-1, vrsta dohodka 1001, kot so vam, kar navajate spodaj, tudi že svetovali. 

V vašem primeru imate torej le eno možnost, in sicer da popravite REK-1 kot je bilo dano tudi pojasnilo FURS. 

Uveljavljanje le ukrepa oprostitev vseh prispevkov (kar se je lahko naredilo preko vrste dohodka 1004) ne pa na drugi strani tudi povračila nadomestila s strani ZRSZ, pa naj ne bi bilo mogoče - torej stališče državnih organov je bilo, da je potrebno vse ali nič. 

Delavec bo imel v juliju skrajšan delovni čas na 30 ur tedensko. njegova osnovna bruto plača sicer znaša 1500 EUR. Kako izračunamo njegovo plačo za julij? Zanj bomo prejeli tudi subvencijo.

Za 30 ur tedensko (preračunano seveda na mesec) prikažete na plačilni listi redno delo in plačo obračunate "normalno", kot v običajnih razmerah, za preostalih 10 ur tedensko (preračunano na mesec) pa prikažete nadomestilo plače za čakanje na delo doma, in sicer v višini 80 % osnove. Osnova pa se določi kot povprečje zadnjih treh izplačanih plač za polni delovni čas. Del plače za čas čakanja na delo doma ne sme biti nižji od minimalne plače (zopet višino minimalne plače primerjate na enake ure - torej 10 ur tedensko preračunano na mesec). 

Obračun plače naredite čisto običajno - torej obračunate in plačate vse obvezne dajatve. Na podlagi vloge na ZRSZ pa boste zakonsko določen znesek državne pomoči prejeli direktno od njih. 

Torej - pri obračunu plače ni nobenih npr. oprostitev plačil prispevkov, kot smo to poznali v obdobju od 13. 3. 2020 do 31. 5. 2020, ampak se vse obračuna in plača, država pa na podlagi odobrene vloge izplača državno pomoč. 

V podjetju smo nekaterim zaposlenim določili SDČ. Ali smo upravičeni do subvencije za SDČ v primeru, da je delavec 4 dni v tednu na letnem dopustu (ko naj bi delal), 1 dan pa ima SDČ?

Za čas letnega dopusta ne, za čas ko dela pa da - v takšnih primerih se torej izračuna sorazmerni del državne pomoči. 

Oseba ima skrajšan delovni čas 20 ur. Delala bo pol meseca, pol meseca bo doma (na mesečni ravni dela 20h/teden) Če se vmes odloči da bi imel 3 dni koriščenje letnega dopusta, kako to obračunamo? Kot 3 x 8 ur LD – 100 % plačilo?

Da, drži kot ste navedli. LD se obračuna po klasičnih pravilih LD in gre v breme delodajalca. Za ta čas se vam bo za ta mesec državna pomoč sorazmerno znižala. 

Delavec za